Σύμφωνα με την απόφαση 302873 του Υπουργού Επικοινωνιών και Μεταφορών κ. Κωνσταντίνου Καραμανλή (ΦΕΚ 5195Β/6-10-22) από 6 Απριλίου και μετά, θα είναι υποχρεωτική η φωτογράφηση των οχημάτων που προσκομίζονται σε ΚΤΕΟ και για τον έλεγχο καυσαερίων και την έκδοση της αντίστοιχης κάρτας ελέγχου.
Αναλυτικότερα, η απόφαση προβλέπει ότι «Κατά τον ειδικό έλεγχο καυσαερίων και εφοδιασμό με Κ.Ε.Κ., λαμβάνεται η φωτογραφία ΦΦ=01 (σταθερή κάμερα) ή όταν αυτό δεν είναι εφικτό λαμβάνεται η φωτογραφία ΦΦ=05 (φορητή κάμερα)».
Η περιγραφή της κάμερας, στο ίδιο ΦΕΚ είναι η παρακάτω:
Κάμερα που «εγκαθίσταται σε σταθερό σημείο πλησίον της αρχής της γραμμής ελέγχου, εξωτερικά ή παρακείμενα του συστήματος αυτόματης γραμμής (με σκόπευση προς τη θέση όπου επί το πλείστον διενεργείται μέτρηση των εκπομπών καυσαερίων). Η κάμερα αυτή φωτογραφίζει κατά το δυνατόν ολόκληρη την εμπρόσθια πλευρά του οχήματος, κατά την έναρξη του τεχνικού ελέγχου (αριθμός φωτογραφίας ΦΦ=01)».
Ενώ η φορητή κάμερα ΦΦ=06 χρησιμοποιείται «κατά την κρίση του ελεγκτή που διενεργεί τον έλεγχο, στην περίπτωση που οι συνθήκες φωτισμού και θέασης ή στην περίπτωση ελέγχου υπερδιάστατου οχήματος, καθιστούν αδύνατη τη λήψη φωτογραφιών από σταθερές κάμερες».
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει έξι (6) μήνες μετά την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με δεδομένο ότι το ΦΕΚ δημοσιεύτηκε στις 6/10/22, η απόφαση θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τις 6 Απριλίου του 2023.
Πολύ καλά όλα τα παραπάνω και τα επικροτούμε στα πλαίσια της προσπάθειας που όλοι καταβάλλουμε να βελτιωθεί και να γίνει πιο αξιόπιστος ο έλεγχος των οχημάτων στα ΚΤΕΟ.
Όμως, τι γίνεται με τα συνεργεία αυτοκινήτων που εξακολουθούν να έχουν δικαίωμα έκδοσης καρτών ελέγχου καυσαερίων και για τα οποία δεν είναι υποχρεωτική η εφαρμογή της νομοθεσίας που ισχύει για τα ΚΤΕΟ; Δύο μέτρα και δύο σταθμά στο θέμα αυτό;
Leave a Comment
You must be logged in to post a comment.